קולגות במקום מתחרים

תחרות זו לא טעות

אתמול התקשרתי למתחרים שלי. האמת? אני כבר הרבה זמן לא משתמש במילה הזו “מתחרים”. אני רואה בהם יותר “קולגות”, או “שותפים לתחום”.

רובכם בטח יודעים שיש לי עסק של בובות ענק. לעסק של “המתחרים” קוראים דילילידול. גם הם מוכרים בובות ענק. יש כאלה שיראו בזה תחרות. האמת היא שלמרות שמדובר באותו תחום בשם “בובות ענק” מדובר עדיין על שני קהלי יעד שונים ומוצרים. הבובות שלי זולות יותר משלהם. הבובות שלהם נתפרות לפי בקשת הלקוח שזה משהו שאני לא עושה.

איך מקבלים עבודה מהמתחרים?

מידי פעם כשמתקשר אלי לקוח ורוצה בובה של צב מעופף עם סמל של יין יאנג על המרפק אני מפנה אותו אליהם. הוא לא יקנה ממני, אין לי פתרון בשבילו אבל לעומת זאת אני מכיר כאלה שכן יכולים לתת לו את הפתרון. כבר שנים שאני מפנה אליהם. אז אתמול התקשרתי. הצגתי את עצמי ואת העסק שלי, אמרתי להם שאני תמיד מפנה אליהם וכשהם הבינו שאני נותן להם פתרון על משהו שהם לא עושים הם אמרו שישמחו להמליץ עלי חזרה.
כך בעצם יצרתי ביחד עם מתחרים מעין מעגל שבו אנחנו שומרים את הלקוחות שפונים אלינו. אני מפנה אליהם והם מפנים אלי וכך הלקוח לא מתפזר לכיוון אחר שלא פוגע בשנינו.
*
אל תפחדו משיתופי פעולה, אל תפחדו מ”מתחרים”. אם המתחרים לא עושים בדיוק את מה שאתם עושים, סביר להניח שזה גם עובד הפוך.

דילוג לתוכן