נעים להכיר – מכחישי עסקה

אתמול למדתי משהו חדש על בשרי, שזה משהו שהוא תמיד כיף ונוראי בו זמנית.

קיבלתי מייל מחברת הסליקה שיש שלושה לקוחות שהכחישו עסקה. כלומר לקוחות שחייבתי את האשראי שלהם והם מצדם טוענים שהם מעולם לא ביצעו את העסקה הזו. הם הכחישו את העסקה בחודש מאי ועכשיו חברת הסליקה עדכנה אותי על זה.
למה זה קרה? כי הלקוחות עברו על התשלום החודשי שלהם ולא היה זכור להם שהם קנו בחנות או בחברה שנקראת “תהנו מלא בע”מ” אז הם ביטלו את העסקה. במצבים כאלה, חברת האשראי מחזירה אוטומטית את הכסף ללקוחות ועלי להוכיח שהם כן ביצעו את העסקה. עקום, אני יודע, אבל זה המצב. אני יכול להבין את הלקוחות במובן מסוים כי את הקנייה הזו הם ביצעו בעסק שלי “בובה בובה” שמוכר בובות ענק ולכן כשמופיע להם בפירוט אשראי חיוב לתהנו מלא בע”מ הם לא בהכרח עושים את ההקשר.



לגבי לקוחה אחת, אין בעיה להוכיח שהיא קנתה. היא עשתה משלוח והיא גם חתמה שקיבלה את המשלוח הזה ויש לי את החתימה. שני הלקוחות האחרים קנו מדוכן של בובות ענק בקניון (דוכנים עם עבודה אינטנסיבית) ואז קרתה הסיטואציה שקורית למלא בעלי עסקים והם (וגם אני עד אתמול) לא מבינים את המשמעות שלו.



הלקוח משלם בכרטיס אשראי וכשאתה שואל אותו אם הוא רוצה חשבונית הוא עונה “לא צריך”. הוא בנאדם פרטי ולא רואה בכך תועלת, הוא ממהר או כל סיבה אחרת. כלומר יש סיטואציה שלקוח פשוט נותן אשראי, המוכר סולק מבלי אפילו לדעת את שמו והלקוח הולך.
פעם היה נהוג להדפיס דף ולתת ללקוח בחיוב אשראי אבל היום גם יש אופציות של לשלוח חשבונית במייל. אז כשלקוח קונה ואומר לא צריך חשבונית, מכיוון שאני לא יודע את שמו, אני הייתי מוציא חשבונית בכל זאת על שם של לקוח גנרי או על שם החברה כדי שזה יהיה רשום. כתוצאה מזה, אין חשבונית על שמו של הלקוח במערכת. והנה, הגיע היום והלקוח מבטל את העסקה ולי אין דרך חוקית להוכיח שהוא אכן ביצע אותה. כלומר אני בטוח שאפשר דרך איכונים של טלפון אבל בשביל זה אני צריך קשרים בשב”כ ולהוכיח שהייתה לו קורונה ואני לא בעניין.


אז עכשיו כדי להשיג את הכסף בחזרה אני צריך להשקיע זמן ולהתקשר ללקוחות להזכיר להם את הקנייה. זו שיחה הזויה אין ספק – אהלן, מדברת תמר מבובה בובה, זוכר שבחודש מרץ קנית אצלנו פנדה, תרנגול ותחפושת של ליברמן?
אבל אלו החיים. שלי לפחות.

לקח נלמד – תמיד להוציא את החשבונית על שם הלקוח גם אם הוא סופר ממהר.
לקח נלמד 2 – לפני שאתם מכחישים עסקה, בחייאת, תעשו גוגל על שם העסק, בדוק שתיזכרו מה קניתם
לקח נלמד 3 – חברת הסליקה העבירה לי את הכחשת העסקה שנעשתה בחברת האשראי במאי רק בחודש אוגוסט. אתם בטח מבינים לבד מה אני כבר חושב על זה.

**
שיהיה לכם אחלה יום ושלא יכחישו אתכם!!!

דילוג לתוכן